Ettepanekud ja kaebused

ETTEPANEKUTE JA KAEBUSTE LAHENDAMISE KORD
Lahe Tervise Rehabilitatsioonikeskus


EESMÄRK

Ettepanekute ja kaebuste lahendamise korra eesmärk on tagada:

  • Lahe Tervise Rehabilitatsioonikeskusele esitatavate märkuste, ettepanekute ja kaebuste läbipaistvalt korraldatud, õigeaegne ja sisuline käsitlemine;
  • Vastavus kehtivatele õigusaktidele ja heale haldustavale;
  • Klientide rahulolu ja teenuste kvaliteedi tõstmine.

ÜLDSÄTTED
  • Kõik töötajad, kes osalevad kaebuste või ettepanekute menetlemisel, tagavad konfidentsiaalsuse ja kliendi privaatsuse.
  • Kord vaadatakse üle vähemalt kord aastas koos töötajatega.
  • Ettepanekute ja kaebuste üldstatistika (arv ja temaatika) kajastatakse asutuse aastaaruandes.

ETTEPANEKUTE JA KAEBUSTE ESITAMISE VÕIMALUSED

Kirjalik esitamine
  • E-posti teelinfo@lahetervis.ee

  • Paberkandjal:

    • Postiga

    • Postkasti (asub keskuse infoleti juures)

Suuliselt
  • Teenuseosutaja juhatajale või töötajale, juhul kui probleem saab kohe lahenduse ja isik ei soovi kirjalikku vastust.
  • Suulisi pöördumisi ei registreerita, kui vastust ei soovita.
Vastuvõtmisest võib keelduda, kui:
  1. Isikul on kohtu määratud eestkostja ja ta ei osale ilma esindajata;
  2. Isik ei suuda oma soovi väljendada ja see ei selgu küsimuste esitamisel;
  3. Isiku agressiivne käitumine ohustab teda ennast või teisi.

MENETLEMISE KORD

Vastuvõtt ja registreerimine
  • Postkasti ja kodulehe kaudu esitatud kaebused kogutakse kord nädalas (reedel) – see loetakse saabumise kuupäevaks.

  • Kõik kirjalikud ettepanekud ja kaebused registreeritakse järgmisel tööpäeval dokumendiregistris.

Menetlemine
  • Kaebusi ja ettepanekuid menetleb juhataja või volitatud töötaja.
  • Kui pöördumine ei kuulu keskuse pädevusse, edastatakse see pädevale asutusele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul alates registreerimisest.
  • Kaebuse või ettepaneku esitajat teavitatakse edastamisest.

VASTAMINE

Vastamise tähtajad
  • Vastus antakse viivitamata, kuid mitte hiljem kui 15 kalendripäeva jooksul pöördumise registreerimisest (vastavalt märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise seaduse § 6).
  • Erandkorras, kui vastamine on keerukas või vajab pikemat menetlust, võib tähtaega pikendada kuni kahe kuuni. Sellest teavitatakse kirjalikult pöördujat.
Vastust ei anta, kui:
  1. Esitanud isikut ei ole võimalik tuvastada või puuduvad kontaktandmed;
  2. Esitajal on eestkostja, kuid kaebus on saadetud ilma tema nõusolekuta;
  3. Esitatakse soovitus mitte vastata;
  4. Kaebus on loetamatu või arusaamatu;
  5. Vastamine nõuab ebamõistlikke kulutusi või häirib oluliselt asutuse tööd.

DOKUMENTIDE SÄILITAMINE

  • Ettepanekute ja kaebustega seotud dokumente säilitatakse vastavalt kehtivale seadusandlusele.
  • Säilitamise eest vastutab Lahe Tervise Rehabilitatsioonikeskuse juhataja.
Tagasiside
  • Märgukirjale või selgitustaotlusele vastatakse viivitamata, kuid mitte hiljem kui 15 kalendripäeva jooksul selle registreerimisest, vastavalt 28.12.2024 jõustunud märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise ning kollektiivse pöördumise esitamise seaduse § 6.