Rehabilitatsiooni Keskus
Ettepanekud ja kaebused
ETTEPANEKUTE JA KAEBUSTE LAHENDAMISE KORD
Lahe Tervise Rehabilitatsioonikeskus
EESMÄRK
Ettepanekute ja kaebuste lahendamise korra eesmärk on tagada:
- Lahe Tervise Rehabilitatsioonikeskusele esitatavate märkuste, ettepanekute ja kaebuste läbipaistvalt korraldatud, õigeaegne ja sisuline käsitlemine;
- Vastavus kehtivatele õigusaktidele ja heale haldustavale;
- Klientide rahulolu ja teenuste kvaliteedi tõstmine.
ÜLDSÄTTED
- Kõik töötajad, kes osalevad kaebuste või ettepanekute menetlemisel, tagavad konfidentsiaalsuse ja kliendi privaatsuse.
- Kord vaadatakse üle vähemalt kord aastas koos töötajatega.
- Ettepanekute ja kaebuste üldstatistika (arv ja temaatika) kajastatakse asutuse aastaaruandes.
ETTEPANEKUTE JA KAEBUSTE ESITAMISE VÕIMALUSED
Kirjalik esitamine
E-posti teel: info@lahetervis.ee
Paberkandjal:
Postiga
Postkasti (asub keskuse infoleti juures)
Suuliselt
- Teenuseosutaja juhatajale või töötajale, juhul kui probleem saab kohe lahenduse ja isik ei soovi kirjalikku vastust.
- Suulisi pöördumisi ei registreerita, kui vastust ei soovita.
Vastuvõtmisest võib keelduda, kui:
- Isikul on kohtu määratud eestkostja ja ta ei osale ilma esindajata;
- Isik ei suuda oma soovi väljendada ja see ei selgu küsimuste esitamisel;
- Isiku agressiivne käitumine ohustab teda ennast või teisi.
MENETLEMISE KORD
Vastuvõtt ja registreerimine
Postkasti ja kodulehe kaudu esitatud kaebused kogutakse kord nädalas (reedel) – see loetakse saabumise kuupäevaks.
Kõik kirjalikud ettepanekud ja kaebused registreeritakse järgmisel tööpäeval dokumendiregistris.
Menetlemine
- Kaebusi ja ettepanekuid menetleb juhataja või volitatud töötaja.
- Kui pöördumine ei kuulu keskuse pädevusse, edastatakse see pädevale asutusele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul alates registreerimisest.
- Kaebuse või ettepaneku esitajat teavitatakse edastamisest.
VASTAMINE
Vastamise tähtajad
- Vastus antakse viivitamata, kuid mitte hiljem kui 15 kalendripäeva jooksul pöördumise registreerimisest (vastavalt märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise seaduse § 6).
- Erandkorras, kui vastamine on keerukas või vajab pikemat menetlust, võib tähtaega pikendada kuni kahe kuuni. Sellest teavitatakse kirjalikult pöördujat.
Vastust ei anta, kui:
- Esitanud isikut ei ole võimalik tuvastada või puuduvad kontaktandmed;
- Esitajal on eestkostja, kuid kaebus on saadetud ilma tema nõusolekuta;
- Esitatakse soovitus mitte vastata;
- Kaebus on loetamatu või arusaamatu;
- Vastamine nõuab ebamõistlikke kulutusi või häirib oluliselt asutuse tööd.
DOKUMENTIDE SÄILITAMINE
- Ettepanekute ja kaebustega seotud dokumente säilitatakse vastavalt kehtivale seadusandlusele.
- Säilitamise eest vastutab Lahe Tervise Rehabilitatsioonikeskuse juhataja.
Tagasiside
- Märgukirjale või selgitustaotlusele vastatakse viivitamata, kuid mitte hiljem kui 15 kalendripäeva jooksul selle registreerimisest, vastavalt 28.12.2024 jõustunud märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise ning kollektiivse pöördumise esitamise seaduse § 6.